Ibland kan man undra vart gränsen går. När Viktioria Beckham köper strumpor för flera hundra kronor och Katie Holmes vandrar runt med en trendmedveten liten Suri med en tusenkronors dyr handväska på armen så kan man undra vad som är rätt och vad som är fel. Istället för att tänka kortsiktigt med att man vill vara den som har det ”dyraste” barnet borde man kanske fokusera på att barnet ska få ett hälsosamt tänkande. Men, vad vet dödliga svenssons som vi? Om vi också skulle få barn och få över 60 miljoner för en blid i skvallerpressen finns det stora chanser att även vi skulle nappa.

Dyrt, dyrare, okej!

Ja, det finns kunder som köper enbart för att prislappen är dyr nog. Detta för att få tillhöra den där exklusiva skaran som så många vill tillhöra men så få inte gör. Det är många företag och stora modehus som fått nys om detta och har skyhöga priser. Alla har sina knep till att locka kunder. Och att höja priserna är ju bättre för företagen. Kanske inte riktigt fungerar för Kappahl, men det verkar även som att H&M hängt på den trenden med att använda sig av andra material och höjer priserna för vissa kollektioner enbart frö att locka till sig trendkänsliga köpare som tror sig vara lite mer exklusiv även fast de handlar på H&M.

När det kommer till barnkläder så är alla inte Maddox eller Suri. De flesta av oss vill ha kvalitet och sköna plagg att bädda in sina barn i. Me too är ett märke som både fokuserar på färgglada och härliga kläder samtidigt som de är designade med tanke på att barn ska bära dem. Och att även kunna handla kläder direkt från nätet gör att du kan fokusera på det som verkligen är viktigt – ditt barn!